راهکارهایی برای داشتن پوست سالم
نوشته شده توسط : فاطمه رضاپور

تمیز نگه داشتن پوست

 تمیز نگه داشتن پوست یکی از مهمترین مسائل مراقبت از پوست است که اکثر افراد به آن بی توجهی می کنند. برای مثال اگر شما پس از یک مهمانی یا یک روز کاری خسته کننده به خانه برگردید و با همان آرایش و آلودگی هایی که در طول روز روی پوست صورتتان مانده است، بخوابید روزنه های پوست شما بسته می شود و نمی توانید به راحتی نفس بکشد. به همین جهت تمیز نگه داشتن پوست را در اولویت قرار داده و هر چقدر هم خسته بودید، آرایش و آلودگی ها را با شوینده های ملایم از روی پوست صورتتان پاک کنید.

استفاده از کرم های ضد آفتاب

سرطان پوست، پیری زودرس و جوش های پوستی از جمله آسیب هایی است که ممکن است بر اثر تابش نور خورشید بوجود بیاید. به همین جهت استفاده از کرم های ضد آفتاب اهمیت زیادی دارد. برخی از افراد که پوست چربی دارند از زدن ضد آفتاب پرهیز می کنند اما در حقیقت کرم های ضد آفتاب انواع مختلفی دارند و کسانی که پوست چربی دارند می توانند از مدل های بدون چربی استفاده کنند.

استفاده کمتر از مواد آرایشی

آرایش های طولانی مدت و استفاده بیش از حد از مواد آرایشی به پوست آسیب می زند بنابراین بهتر است گاهی اوقات به پوست خود استراحت داده و میزان استفاده از مواد آرایشی را کاهش دهید.

مرطوب نگه داشتن پوست

استفاده از مرطوب کننده به شما کمک می کند پوست شاداب تری داشته باشید 

داشتن یک رژیم غذایی سالم

مهمترین نکته برای داشتن پوست سالم رژیم غذایی مناسب است اگر شما گران ترین و بهترین کرم های ضد جوش و ماسک های آبرسان را برای پوستتان استفاده کنید اما یک رژیم غذایی سالم نداشته باشید، پوستتان در خطر است. استفاده بیش از حد از مواد سرخ کردنی، فست فود، شیرینی و چربی برای پوست ضرر دارد و بهتر است برای داشتن پوست سالم و شاداب روی برنامه غذایی خودتان تجدید نظر کنید.

مراجعه به متخصص پوست و مو

وقتی شما دچار یک مشکل پوستی می شوید به عنوان اولین اقدام بهتر است دلیل آن شناسایی شود. برای مثال گاهی اوقات جوش های روی صورت دلایل هورمونی دارند و در چنین حالتی باید به جای درمان جوش ها، ریشه اصلی مشکل یعنی مشکلات هورمونی درمان شود. به همین دلیل بهتر است به یک متخصص پوست و موی خوب مراجعه کنید تا با تشخیص علت، درمان را شروع کنید.




:: بازدید از این مطلب : 3519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: